Puheenjohtajan terveiset 1 /2019

Arvoisa Kansallisseuran jäsen,

Yhdistyksen syyskokous valitsi minut yhdistyksemme puheenjohtajaksi alkaneelle vuodelle. Samalla valittiin myös uusi hallitus. Puheessani kyseisessä kokouksessa toin esille yhdistyksemme toiminnan uudistumistarpeen. Uudistumistarpeen taustalla ovat seuraavat tosiasiat: jäsenmäärän luonnollinen kasvu on hiipunut, jäsenkunnan keski-ikä on korkea, nuorten jäsenten osuus jäsenistössä on lähes olematon ja tilaisuuksiin ja tapahtumiin osallistujien määrä on liian alhainen.  Edellä mainitut syyt ovat uhka tulevaisuudellemme. Asialle on tehtävä jotain. Ympärillämme yhteiskunta muuttuu ja kehittyy vauhdilla. Kansallisseuran on vastattava muutoksen tuomiin uusiin haasteisiin ja tarpeisiin. Vanhat keinot eivät enää kaikilta osin toimi. On uudistumisen aika.

Tarpeellinen uudistus lähtee ensin hallitustyöskentelystä. Hallitukseen valittiin kuusi jäsentä. He kaikki ovat sitoutuneet uudistamaan ja kehittämään Kansallisseuran toimintaa omalta osaltaan. Hallituksen jäsenet vastaavat kukin omasta toimintalohkostaan. Lohkojen vetäjien yhteystiedot, työnjako sekä toiminnan sisältö ovat luettavissa ensi viikolla lähetettävän tammikuun jäsentiedotteen liitteessä sekä myöhemmin uudistuneilla kotisivuillamme.

(www.turunkansallisseura.fi). Jäsenistö voi osallistua haluamansa lohkon toimintaan ilmoittamalla lohkon vetäjälle halustaan olla toteuttamassa sekä kehittämässä lohkon toimintasuunnitelmaa. Ota rohkeasti yhteyttä ja tarjoudu mukaan. Osaamistasi tarvitaan! Tehtäviä riittää kaikille.

Erityisesti panostamme alkavana vuonna poliittiseen keskusteluun, eri vaaleihin, nuoriin ja opiskelijoihin sekä sisäiseen ja ulkoiseen tiedottamiseen. Uudistuvilla kotisivuillamme, facebooksivuillamme ja jäsentiedotteissa näkyvät ja tarkentuvat lohkojen asiat ja tapahtumat. Kaikella edellä kerrotulla on vain yksi tavoite. Tavoitteena on saada Kansallisseura houkuttelevaksi jäsenyhdistykseksi, missä tapahtuu. On tärkeää, että jäsenet voivat olla mukana omalta osaltaan kehittämässä Turun Kansallisseuraa ja Kokoomuksen kansanliikettä.

Kiitos edelliselle puheenjohtajallemme, Pekka Saarelalle, sekä hallitukselle ansiokkaasta työstä Kansallisseuran hyväksi. Tästä on hyvä jatkaa.

HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA 2019!

Harri Kiviluote, puheenjohtaja

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]