Puheenjohtajan terveiset 2/2020

Vaikuttajafoorumimme 30.1. ”Miten Suomi pärjää 2020-luvulla” oli jättimenestys. Sali oli täynnä yleisöä. Paikalle oli tullut runsaasti jäseniämme sekä myös muita ihmisiä, yhteensä noin 130 henkilöä. Järjestelyistä vastasivat Kansallisseuran vpj. Kari Kantalainen ja V-S:n piirin järjestöpäällikkö Krista Lahtinen avustavine henkilöineen.

Tilaisuuden esiintyvät vieraat Kokoomuksen eduskuntaryhmästä vastasivat kysymyksiin ja kiersivät keskustelemassa eri pöydissä vieraittemme kanssa. Jälkeenpäin saimme kuulla, että eduskuntaryhmän kokouksessa oli tilaisuudessamme esiintynyt edustaja todennut, että ”tilaisuutemme on paras poliittinen tilaisuus uransa aikana”.

Puoluesihteeri lähetti meille viestin kokouksesta: ”Kokoomuksen eduskuntaryhmä kiittää Kansallisseuraa ja piiriä hyvin järjestetystä tilaisuudesta.”. Tällainen viesti lämmittää mieltä! Kiitos kuuluu ensisijaisesti Karille ja Kristalle. Tästä on hyvä jatkaa. Vaikuttajafoorumimme ovat nyt lunastaneet paikkansa poliittisena keskustelufoorumina.

Kansallisseuran seuraavat tapahtumat Turvallinen Suomi – omaisuudenturva 25.2. ja perinteinen Kalevalajuhla 28.2. jatkavat merkittävien tilaisuuksien sarjaa. Toivon, että jäsenistö osallistuu runsaslukuisesti ko. tapahtumiin. Turvallisuusillassa ovat paikalla parhaat asiantuntijat. Yleisöllä on myös mahdollisuus esittää heille kysymyksiä. Kalevalajuhlassa on perinteisesti korkeatasoista ohjelmaa. Mielenkiintoinen esitelmä kalevalaisesta taiteesta, musiikkiesitykset ja kuorolaulua sekä ansioituneiden jäsenten palkitseminen. Tule paikalle ja ota ystäväsikin mukaan.

Puheenjohtajana olen ylpeä ja kiitollinen. Olemme löytäneet palkitsevan tavan tuoda asioita esille sekä jäsenistölle että muillekin politiikasta kiinnostuneille henkilöille. Kevään kuluessa jatkamme mielenkiintoisten asioiden käsittelyä Vaikuttajafoorumeissamme. Tulethan mukaan!