Puheenjohtajan terveiset 3/2019

Arvoisa Kansallisseuran jäsen,

Mielenkiintoiset ja jännittävät eduskuntavaalit ovat takana. Toivomamme viides paikka Varsinais-Suomeen ei tällä kertaa vielä onnistunut. Tarpeellinen ja monipuolinen vaalituloksen analysointi on alkanut. Asiallinen ja hyvä keskustelu TKA:n kevätkokouksessa saanee jatkoa.

Mielenkiinnolla seuraamme millaisen hallituksen Suomin saa. Toivomme kaikki, että hyvin alkanut talouskehitys sekä talouslinja jatkuisi edelleen. Tähän työhön tarvitaan myös Kokoomusta hallituksessa.

Kansallisseuran alkuvuosi on ollut lupaamani uudistusten aikaa. Uudet kotisivut, somessa tiedottaminen ja tapahtumamarkkinointi sekä uudenlainen hallitustyöskentely ovat tuoneet uuden ilmeen kansallisseuran toimintaan. Poiliittinen keskustelu on myös nostettu keskiöön toiminnassamme. Talven ja alku kevään aikana toteutetut Vaikkuttajafoorumit ovat olleet vahva avaus yhdistyksemme poliittisessa ja yhteiskunnallisessa keskustelussa. Kevään viimeisen Vaikuttajafoorumin aiheina ovat EU-vaalit ja Eurooppapolitiikka. Jäsenistömme kannattaa tulla paikalle kuulemaan ja keskustelemaan yhteisen Eurooppamme asioista. Mielenkiintoa varmasti lisää se, että Suomi on seuraavana vuorossa EU:n puheenjohtajamaana.

Vauhdikkaan ja runsaasti erilaisia tapahtumia sisältäneen talven ja kevään jälkeen on aika vetää vähän henkeä. Kesän jälkeen levänneenä jatkamme aktiivista toimintaamme. Luvassa on paljon mielenkiintoisia asioita ja tapahtumia. Tapahtumista kerromme hyvissä ajoin. Kannattaa seurata myös uusia kotisivujamme.

Toivotan kaikille jäsenillemme mukavaa ja aurinkoista kevättä sekä lempeitä kesätuulia Suomen suvessa!