Toimintaan mukaan

Tule mukaan Turun länsimielisimmän yhdistyksen toimintaan Turun Kansallisseura on perustettu 1897 ja toimii tänä päivänä kansallisen kokoomuksen paikallisyhdistyksenä. Seuramme jäsenet ovat toimineet ja tulevat aina toimimaan isänmaan parhaaksi.

Yhdistys toimii Kokoomuksen valtakunnallisten tavoitteiden pohjalta niin paikallisella, Turun kaupungin tasolla kuin valtakunnallisesti, Kokoomuksen sisällä. Yhdistyksemme on yksi Suomen vanhimmista kokoomusyhdistyksistä ja on jäsenmäärältään Turun suurin.

Yhdistyksen tarkoituksena on kehittää Suomea vapaaseen, länsimaiseen yhteiskuntajärjestykseen perustuvana avoimena yhteiskuntana, jossa yksilönvapaus ja ihmisoikeudet on turvattu. Olemme sivistyksen puolueen paikallisyhdistys ja puolustamme demokratiaa aina ja kaikkialla.

Olemme suomalaisia, pohjoismaalaisia, eurooppalaisia ja maailmankansalaisia. Oma kulttuuri ja kulttuuriperintö liittävät meidät osaksi sukupolvien ketjua. Vahva talous ja kasvava aineellinen hyvinvointi tuovat itsenäisyyttä, toimintamahdollisuuksia ja turvallisuutta yksilöille, kansalle ja valtiolle. Kannatamme vastuullista markkinataloutta.

”Suomalaisen sivistyksen työssä” on paljon vielä tehtävää. Toivomme, että löydämme runsaasti niitä suomenmielisiä, ”jotka tahtovat halusta jotakin yhteisin voimin tehdä”.

Uusi Aura 6.11.1897

Liity osaksi toimintaamme alla olevan linkin kautta ja valitse yhdistykseksi: Turun Kansallisseura r.y.

Suomenmielisin terveisin,

Turun Kansallisseura r.y. hallitus