Puheenjohtajan terveiset 2-2024

Arvoisat Turun Kansallisseuran jäsenet

Vajaan viikon kuluttua valitaan Suomelle uusi tasavallan presidentti seuraavaksi kuudeksi vuodeksi. Tiedätte kaikki ne kaksi ehdokasta, joista toinen tullaan valitsemaan. On varmaa, että valinnalla on väliä meille kaikille.

Ehdokkaiden kannatuslukemat vaikuttavat olevan nyt noin 54-46. Se tarkoittaa, että lopputulos on kaikkea muuta kuin saletti. Kumpi tahansa ehdokkaista voi tulla valittua. Loppukiri ratkaisee.

Pahinta nyt on jättää äänestämättä, kun ajattelee oman ehdokkaansa menestyvän ilman muuta. Uskon, että korkea äänestysaktiivisuus sataa Kokoomuksen ehdokkaan pussiin. Selvää on, että vain annetut äänet ratkaisevat. Ja näiden annettujen äänten määrään vaikutetaan suuresti parhaillaan meneillään olevan vaalityön loppukirillä. Äänestämällä itse voit vaikuttaa valintaan sekä lisäksi innostamalla kaikkia ystäviäsi ja tuttaviasi äänestämään oikein.

Intoa presidentinvaalin loppumetreille!

Veli-Pekka Nurmi