Aktiiviset puheenjohtajat v.2018

TKS:n pj. Pekka ja vara-pj. Harri pyrkivät luomaan kontakteja myös kesäaikaan. Touko-kesäkuun vaihteessa he olivat mukna SHIFT-busines festivaalilla Turun linnassa.

Harri oli vastuuhenkilönä sadan ”Grand Person” -idean toteutuksessa. Ikäpolvet kohtasivat ja tuloksia syntyy jälkeen päin. Seuraavaksi käytiin Helsingissä pikkuparlamentissa Seniori-verkoston ”Seis ikärasismille” -tilaisuudessa kertomassa Turun tilanteesta.

Sitten tutustuttiin Suomi-Amerikka -seuran Elvis-tapahtumaan ja molemmat pääsivät myös töihin kuten yleensä. Sitten oli vuorossa V.A. Koskenniemen muistolaatan paljastustilaisuus. Onhan Kansallisseura aina vahvasti ollut edistämässä kulttuuria Turussa. Laatta sijaitsee Atriumissa osoitteessa Yliopistonkatu 27.  Tiesitkö että Kansallisseuran ensimmäinen puheenjohtaja asui Yliopistonkatu 29:ssä Humaliston kadun kulmassa.. Tuo ”Pyöreä kulma” sai väistyä 1950-luvun puolivälissä uuden rakennuksen tieltä. Osoitteessa sijaitsi myös Turun Kansallisseuran toimisto. Tuolloin Kansallisseura oli Turun ainoa paikallisyhdistys, jossa jäseniä oli enimmillään lähes seitsemänsataa. Toimisto oli nykyisen piiritoimiston edeltäjä.