Puheenjohtajan terveiset 6/2020

Arvoisat Turun Kansallisseuran jäsenet,

yhdistyksen toimintaa kevään ja kesän ajan häirinnyt koronaepidemia uhkaa jälleen nousta toimintoja hallitsevaksi. Toivottavasti se ei ylly uudeksi rajoituksia vaativaksi epidemiaksi. Jos näin käy, ovat kaikki syksyksi suunnitellut tapahtumat vaarassa jäädä toteutumatta. Toivottavasti emme joudu samaan tilanteeseen alkavana syksynä.

Loppukesän ja alkusyksyn toimintaa hallitsevat sääntömääräiset kokoukset. Kokoomuksen Varsinais-Suomen piirin ja Turun Kokoomuksen aluejärjestön siirretyt kevätkokoukset ja puoluekokous Porissa ovat merkittäviä kokouksia Kokoomuksen tulevaisuutta johdettaessa. Puolueen poliittinen ohjelma, sääntöuudistus sekä aloitteet muokkaavat toiminnan suunnan myös piiri- ja paikallistasolla. Jäsentiedotteissamme kerrotaan tarkemmin kunkin kokouksen ja tapahtuman sisältö ja muut tarvittavat tiedot. Toivon tilaisuuksiin runsasta osanottoa myös meidän jäsenistöstämme.

Lähiajan merkittävin tapahtumamme on 9.9. kansaedustaja Paula Risikon vierailu vieraanamme. Jäsentiedotteessa ovat tarkemmat tiedot tilaisuuden sisällöstä. Toivottavasti jäsenistö osallistuu runsaslukuisesti myös tähän mielenkiintoiseen tilaisuuteen.

Valmistautuminen tuleviin kunta/pormestarivaaleihin vaikuttaa vahvasti kaikkeen toimintaan. Mahdolliset ehdokkaat, nyt on aika ilmoittautua mukaan. KTA:n syyskokouksessa julkistetaan ensimmäiset ehdokasvalinnat. Toivottavasti omat jäsenemme ovat aktiivisesti hakeutumassa tarjolla oleviin merkittäviin tehtäviin vaikuttajiksi.