Puheenjohtajan terveiset 7/2020

Alkusyksyn toimintaa ovat hallinneet sääntömääräiset kokoukset. Oma kevätkokouksemme, Kokoomuksen Varsinais-Suomen piirin ja Turun Kokoomuksen aluejärjestön (KTA) kevätkokoukset sekä puoluekokous Porissa on pidetty. Merkittäviä päätöksiä, henkilövalintoja ja vahvaa kokoomuspolitiikkaa on tehty runsaasti. Nurkan takana odottavat jo syksyn syyskokoukset. Kiireinen loppusyksykin on siis edessä.

KTA:n kevätkokouksen merkittävin päätös koskien Turun Kansallisseuraa oli vaalitoimikunnan nimeäminen valitsemaan ehdokkaat KTA:n hallitukseen. Vaalitoimikuntaan tulivat valituiksi jäsenemme Hannele Mustonen ja Harri Kiviluote. Toimikunta nimesi keskuudestaan puheenjohtajaksi allekirjoittaneen. Vaativa tehtävä. Kiitos valitsijoille luottamuksesta.

Kansallisen Kokoomuksen puoluekokous pidettiin Porissa viime viikonvaihteessa. Koronan vuoksi poikkeusjärjestelyin toteutettu kokous hyväksyi puolueen poliittisen tavoiteohjelman, sääntöuudistuksen, lukuisat jäsenten ja paikallisyhdistysten tekemät aloitteet sekä valitsi uuden puoluejohdon. Turun Kansallisseuralla oli ehdotus tavoiteohjelman sisältöön sekä kuusi aloitetta. Osa aloitteista siirtyi ajan loppumisen vuoksi puoluevaltuuston käsittelyyn.

Puoluekokous hyväksyi Jaana Kiviluotteen esittämän lisäyksen puolueen tavoiteohjelmaan: ”Vahvistaisimme nuorten yleistä elämänhallintaa lisäämällä perusopetukseen elämäntaitojen opetusta, kuten tunne- ja vuorovaikutustaitoja sekä taloustaitoja.”

Yhdistyksemme esittämistä aloitteista yksi siirtyi puoluevaltuuston käsittelyyn. Saavutettuun tulokseen voimme olla tyytyväisiä. Asiantuntijatyö sivistyspolitiikan verkostossa on tuottanut tulosta. Kiitos Jaanalle ansiokkaasta työstä. Hyväksytyt päätökset muokkaavat tulevaisuuden toiminnan suunnan myös piiri- ja paikallistasolla.

Lähiajan merkittävin tapahtumamme on tällä viikolla (9.9.), kansaedustaja Paula Risikon vierailu. Jäsentiedotteessa olette saaneet tarkemmat tiedot tilaisuuden sisällöstä. Toivottavasti osallistujia on ilmoittautunut runsaslukuisesti tähän mielenkiintoiseen tilaisuuteen. Mukavaa alkaneen syksyn jatkoa politiikan merkeissä!