Puheenjohtajan terveiset 1/2022

Hyvät Kansallisseuran jäsenet

Tämän vuoden alkuun sopii hyvin seuraava sananlasku: uusi vuosi ja uudet kujeet. Nämä uudet kujeet nimittäin kirjaimellisesti näkyvät historian ensimmäisissä aluevaaleissa, kun uudet aluevaltuustot valitaan sunnuntaina 23. tammikuuta. Toivokaamme siis yhdessä, että sininen tolppa nousee muiden ulottumattomiin ja pääsemme yhdessä rakentamaan kokoomuslaista ja kestävää hyvinvointialuetta, jonka hartiat riittävät tuottamaan kaikki tulevaisuudessa tarvittavat palvelut.

Tässä kirjeessä esittelen uuden hallituksen vastuujaon, kerron vähän itsestäni, viisi upeaa aluevaaliehdokkastamme saavat esitellä itsensä. Kirjeen lopussa tiedotan vielä maanantaina 17.1. järjestävästä etätapahtumasta, johon myös puolueen puheenjohtaja, Petteri Orpo osallistuu.

Hallituksen järjestäytyminen

Pidimme hallituksen kesken järjestäytymiskokouksen jo osittain viime vuoden puolella ja ensimmäinen virallinen uuden kokoonpanon kokous pidettiin 5.1.2022 Uutena jäsenen hallitukseen toivotimme tervetulleeksi Taru Säterin ja hallituksen sisäiset vastuualueet jakautuivat näin:

• Puheenjohtaja: Santeri Vuori
  • Varapuheenjohtaja: Veli-Pekka Nurmi
  • Talous: Kaisa Pyöräniemi
  • Sihteeri: Juha-Pekka Sainio
  • Tapahtumat/järjestö: Jukka Eerikäinen
  • Vaalitoiminta: Irina Lehtonen
  • Tiedotus – some ja netti: Taru Säteri
  • Hallituksen mentori: Kunniapuheenjohtaja Paatero

Kuka minä olen

Olen 28-vuotias tekniikan kandidaatti ja myyntipäällikkö IT-alalla. Puolueen jäsen olen ollut vuodesta 2015. Näiden vuosien aikana olen ollut kaksi kertaa ehdolla kuntavaaleissa, toiminut vuoden Kokoomuksen Nuorten Liiton liittohallituksessa ja monissa eri paikallisissa luottamustoimissa. Turun Kansallisseuraan liityin vuoden 2020 lopussa.

Aatteellisesti olen talousoikeistolainen ja arvoiltani liberaali siinä määrin, että kukin toteuttakoon yhteiskunnassa itseään vapaasti, kunhan tekee sen omilla rahoillaan eikä samalla loukkaa muiden vapauksia.

Vapaa-ajalla harrastan liikuntaa, sijoittamista ja käyn aktiivisesti kertausharjoituksissa. Sotilasarvoltani olen reservin luutnantti. Perheeseeni kuuluu tyttöystävä ja asun Turun Raunistulassa.

Aluevaaliehdokkaiden esittelyt

Virallisen vaalipäivän lähestyessä pyysin viideltä yhdistyksemme ehdokkaalta lyhyet esittelytekstit itsestään. Varmasti moni näistä taitavista ehdokkaista näkyy myös tulevan hyvinvointialueen eri luottamustehtävissä.

Sadri Beqiri – 664

Turun kaupungin liikuntalautakunta jäsen ja varavaltuutettu, tarkastusinsinööri, KTA hallituksen jäsen.
Hyvä hoito – terve talous

Markus Kärkkäinen – 693

Turvallisuusjohtamisen – ja riskienhallinnan ammattilainen niin teollisuuden kuin valtionhallinnon puolelta, joka valmiina tuomaan aluepolitiikkaan vahvaa osaamistaan varsinkin pelastustoimeen ja terveysturvallisuuteen liittyen.
Maalaisjärjellä.

Taru Säteri – 722

Hyvinvoivan yhteiskunnan puolestapuhuja, Turun kaupungin tarkastuslautakunnan jäsen ja varavaltuutettu, rakenne- ja korjaussuunnittelija, rakennusterveysasiantuntija sekä eläin- ja luonnonsuojelutoimija. Hyvinvoivat ihmiset ja luonto ovat terveen yhteiskunnan perusta.

Ville Valkonen – 730

Edistysmielinen oikeistolainen, apulaispormestari, KTM ja Varsinais-Suomen Kokoomuksen puheenjohtaja. Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin varapuheenjohtaja.

Santeri Vuori – 734

Oikeistolainen, tiukan talouskurin ja matalan verotuksen kannattaja. Turun kaupungin varavaltuutettu ja kasvatus- ja opetuslautakunnan jäsen. Myyntipäällikkö, TkK.

Kansallinen aluevaalipaneeli

Ensi viikon maanantaina 17.1. klo 19:00 Turun Kansallisseura järjestää etänä toteutettavan aluevaalipaneelin. Paneeliin osallistuu ehdokkaidemme lisäksi puolueemme puheenjohtaja Petteri Orpo, sairaanhoitopiirin johtaja Petri Virolainen ja pelastusjohtaja Jari Sainio. Paneelin juontaa varapuheenjohtajamme Veli-Pekka Nurmi.

Paneelin pääsee osallistumaan Teams-linkin kautta, jonka löytää ennen tapahtumaa Facebookin tapahtumasivulta sekä tästä sähköpostista.

Facebook-tapahtumaan pääset alle olevan linkin kautta. Klikatkaa osallistuvanne, näin Facebook muistuttaa maanantaina sopivasti ennen tapahtuman alkua

Facebook: https://www.facebook.com/events/460313249103795
Teams: Teams-linkki

Hyvää vuoden alkua ja aluevaalimenestystä toivottaen,