Puheenjohtajan terveiset 4/2019

Hei kaikki Kansallisseuran jäsenet,

kesä alkaa pikkuhiljaa kääntyä syksyksi. Luontokin vaihtaa väritystään. Poliittinen aktiivisuuskin lisääntyy syksyn myötä. Monet tapahtumat täyttävät pian kalenterit. Odotettavissa ovat mielenkiintoiset lähikuukaudet sekä valtakunnan että kotikaupunkimme politiikassa. Kokoomuksen oppositioasema asettaa meille uudenlaisen haasteen. Jäämme mielenkiinnolla ja jännityksellä odottamaan miten Suomea hoidetaan jatkossa. Vai hoidetaanko? Olemme uuden tilanteen edessä. Tämä varmasti heijastuu myös paikallistasolla. Haasteenamme on löytää uusia toimintatapoja ja keinoja tehdä kokoomuslaista arvoihimme perustuvaa pragmaattista politiikkaa, ymmärrettävästi. Puhua asioista kuulijoiden ”kielellä”.

Turun Kansallisseura on samojen haasteiden edessä. Olemmeko houkutteleva ja uskottava jäsenyhdistys. Jäsenyhdistys, jonka jäsenenä saan ja voin vaikuttaa. Olemme kuluvan vuoden alusta toimineet uudistetulla toimintamallilla. Toiminnan muutos tuo tulevaisuudessa paremmat mahdollisuudet ja edellytykset yhdistyksen kehittämiselle ja toiminnan houkuttavuudelle jäsenen näkökulmasta katsottuna.  Samanlainen muutos on tapahtumassa myös Turun Kokoomuksen aluejärjestön hallituksen työskentelyssä. Valmistautuminen tuleviin kunnallisvaaleihin on täydessä käynnissä. Uudet toimintatavat ovat avainasemassa kun haetaan muutosta toimintaamme. Muutosta tulevaisuuden hyväksi!

Osallistumalla yhteisiin tapahtumiimme olet mukana yhtenä tärkeänä lenkkinä mukana muutoksessa. Tule mukaan, käytä puheenvuoroja, haasta, tee ehdotuksia muutoksen puolesta. Sinua kuunnellaan! Olet tärkeä osa muutosta!

Hallituksen toimintasuunnitelmassa on yhtenä toimintamuotona yhteistyö Turun Kansallisten Senioreiden kanssa. Heillä on runsaasti toiminnassaan erilaisia kulttuuritapahtumia. Infoamme myös meidän jäseniämme ko tapahtumista.

Hyvät jäsenemme laittakaapa allakkaan ylös 5.11. klo 18.00. Tuolloin on Linnateatteri/Dominossa taiteilija Jorma Uotisen musiikki-ilta. Ilta liittyy Rohkeasti Seniori-teemaan, jonka ”veturi” on Jorma Uotinen. Uotinen valittiin juuri Suomen positiivisimmaksi ihmiseksi. Valinnan suoritti Positiivarit ry. Lisätiedot asiasta myöhemmin.

Hyvää alkanutta syyskautta. Tavataan tapahtumissa!