Puheenjohtajan terveiset 8/2020

Arvoisat Turun Kansallisseuran jäsenet,

Syyskuun mielenkiintoisin tapahtumamme oli kansanedustaja, sivistysvaliokunnan puheenjohtaja Paula Risikon vierailu tilaisuudessamme. Toisena keskustelun alustajana oli uusi Kokoomuksen sivistyspolitiikan verkoston puheenjohtaja Kirsi Siira. Paikalla oli eri paikallisyhdistyksistä lähes viisikymmentä sivistysasioista kiinnostunutta kuulijaa. Erinomaisen tilaisuuden jälkeen olemme saaneet paljon kiitosta illan annista. Kiitos tilaisuuden järjestämisestä Jaana Kiviluotteelle.

Koronan vuoksi Teams-yhteys on tullut monelle meistä tutuksi tavaksi osallistua kokoomustapahtumiin. Alustukset ja sen jälkeinen keskustelu ovat mielestäni toimineet kohtalaisen hyvin. Usein kokonaisaika vaan on ollut liian lyhyt asian käsittelyyn. Tämä toimintatapa hallitsee tulevienkin tapahtumien toteutusta vielä pitkään. Kehotankin jäsenistöämme osallistumaan aktiivisesti ko. tapahtumiin. Tapahtumista tiedotetaan sekä piiritoimiston jäsenkirjeissä että omissa tiedotuskanavissamme.

Syksyn mielenkiintoinen keskustelunaihe on varmasti oman puolueemme pormestariehdokas tulevissa kuntavaaleissa. Turun Kokoomus järjestää useita jäsenistölle tarkoitettuja keskustelutilaisuuksia aiheeseen liittyen. Ensimmäinen tilaisuus on jo 28.10. Kannattaa tulla paikalle kuuntelemaan ja keskustelemaan. Pormestariehdokas nimetään tammikuun loppuun mennessä.

Kevään kuntavaalit ovat tietenkin muutakin kuin pormestarivaalit. Kuntavaalien ensimmäiset 50 ehdokasta nimettiin 24.9. Seuraavat nimetään joulukuun alkuun mennessä. Nyt tarvitaan osaavia ja sitoutuneita ehdokkaita kokoomuksen listalle. Meidän tulee voittaa nämä tärkeät vaalit. Kehotankin jäsenistöämme tuomaan hyviä ehdokasnimiä esille tai lähtemään itse mukaan ehdokkaana.

Mukavaa syksyn jatkoa politiikan merkeissä!