Turvallinen Suomeni -keskustelutilaisuus

Turvallinen Suomeni -keskustelutilaisuus järjestettiin Turussa valtion virastotalon auditoriossa tiistaina 17. huhtikuuta. Paikalla oli kaikkiaan noin seitsemänkymmentä henkilöä. Alustajina keskustelulle toimivat poliisijohtaja Tapio Huttunen, piispa Kaarlo Kalliala, kasvattajat Annukka Muuri ja Jaana Hintikka, Emilin Ayelbassa, Tuulevi Heikkilä ja Teim Al-Murani lasten parlamentista, Mette Hämeenaho ja Niklas Vaulanen nuorisovaltuustosta, maahanmuuttajia edustamassa Sadri Beqiri, vanhusneuvostosta Soili Raitanen, juontajana Harri Kiviluote. Puhemies Paula Risikolle oli tullut este saapua paneeliin. Tilaisuuden avasivat KTA:n pj. Sini Ruohonen ja Kansallisseuran pj. Pekka Saarela.
Turun kouluissa ja oppilaitoksissa oli tehty laaja kysely lasten ja nuorten turvallisuustunteista Turun torin 2017 elokuisten järkyttävien tapahtumien jälkeen. Kyselyn tulokset heijastettiin kaikkien nähtäviksi ja ne olivat keskustelun lähtökohtana. Käytiin vilkas yli kaksituntinen keskustelu monelta näkökulmalta. Lopuksi todettiin Turun olevan kuitenkin varsin turvallinen paikka elää. Turun Kansallisseura oli tilaisuuden pääjärjestäjä, yhteistyössä Turun ja Runosmäen Kokoomuksen kanssa.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]